Followers

Friday 22 July 2011

Cerkonrama | Merapu Meraban (bahagian 1)

Momo si beruk kacak
 Awan nampak gebu hari ni, Matahari pulak bajet hot memang kau hot pun ahah! Angin? pottttttttt~
nah angin bau telor punye.wakakaka. Angin xde hari ni perut dia sakit sebab masuk angin. pftttt.

 Nama aku Momo,aku adalah beruk dan merangkap watak utama dalam cerkonrama ni.cerkonrama? jangan tanya aku kenapa. En. Azmeer ni pun satu,memang dia satu pun sejak bila dia ada kembar? ahaks! kot ye pun nak buat cerpen letakla tajuk sedap sikit ye tak? macam Momo Lulu ke? Momo & Marimar ke? Momoko No tango ke? tak pun Momo Callamidecas baru la berinternationale cerkon ni.tak gitu? ni tak Merapu Meraban jugak yang dijadikan tajuk kolot betul beliau ni.ahahah hoh!

''hoi Momo! gile ke hape cakap sorang-sorang? ahahahahaha''-dem! baru aku nak bagi intro pasal cerkonrama ni dekat korang.tiba-tiba boleh pulak si tenuk ni sergah aku.tanjat boboi.ahah!

''bebi lah kau tenuk! dah lah tenuk cipan pulak tu!''- secara tak semena-mena aku bebi-bebikan si tenuk tu.padam muka hang! keh3.

''selamba kau je en bebi-bebikan aku.fak you lah Momo!''-bukan main marah lagi si tenuk ni dekat aku.ahah.kejap lagi tacinglah tu korang tunggu je.ahaks!

''haha.kamon lah Jerry tak kan kau nak ambik hati pulak?eh hati boleh ambik ke?bak aku sekilo.ahahaha!''-lepas ni kompem si tenuk ni tacing habis dengan aku.hihi.

''ingat lawak ke? ahhhh! sudah lah kau.sampai hati nak bebikan aku!aku pun ada perasaan jugak.aku tahulah hidung aku ni ade iras-iras dengan cik Abi tu.tapi aku halal okeh.aku sedih tau! mencik ah!''-Jerry sudah tacing! kan aku dah cakap korang tak caye!

''alolololo bucuk-bucuk.alaaa Jerry sorry la der aku terkejut beruk tadi.terkejut beruk? memang aku beruk pun.ahaha. kau tu lain kali kasi la salam ke hape ke ni tak selamba kau je menghoikan aku.dah-dah jangan nak tarik-tarik muncung dengan aku karang jadi bebi betul karang baru kau tau.ahahahaha''-aku cuba pujuk Jerry aku harap beliau tak ambil hati sangat dengan aku.

''yela2 salah aku.my bad''-tacing Jerry dah surut lepas beliau sendiri mengaku beliau yang salah.haih. dasar tenuk tak sedar diri.heheh

                                                           * * * * * * * * * *

aku pun hairan jugak celah mana si tenuk ni boleh menyelit dekat atas pokok ni pun aku tak tahu.ni mesti kerja En.Azmeer buat cerkon macam gampang! ahah!

truttt. . .truttt. . .kalau cinta jangan kacau~ kalau sayang tak perlu marah~ *nada dering

''henpon beri-hitam aku bunyi lah,eh Jerry kau tolong ambilkan henpon aku dekat atas meja tu kejap''-arah aku dekat Jerry.

tanpa banyak bicara Jerry terus capai henpon atas meja dekat ruang tamu rumah dan terus hulur dekat aku.

'hello! hah? apaaaaaaaaaa?!''- [bersambung]



Azmeer Ahmad Shahruddin