Followers

Sunday 24 July 2011

Cerkonrama | Merapu Meraban (bahagian 2)

 Bahagian 1: sini                                                
Momo si beruk kacak
''hello! hah? apaaaaaaaaaa?!''-jawab aku. sapa pulak yang telepon aku pagi-pagi macam ni? haih.


''ni Musalman Kambing ke?''-tanya pemanggil misteri ni. aiceh. kemain suspenye pun adui. hebat pulak En. Azmeer ni mengarang cerkonrama beliau ni. ahah! bangga lettew! menyampah!

''Musalman Kambing? eh lu dah salah orang la der. ni Momo beruk ni''-jawab aku balik. ni mesti kes salah nombor ni. macam bebi!. ahah!

''eh. eh. sorry sorry. . .tutt. . tutt. . tutt. .''-jawab beliau ringkas. lalu mematikan perbualan kami.dah malu la tu. keh3.

Musalman Kambing? mana aku kenal. lantaklah.

''eh! kenapa Mo?''-tanya si tenuk tu dengan penuh perasaan curiga.


''tak de apa lah Jerry. salah nombor ni. ada ke dia ingat aku ni Musalman Kambing. haih''-terang aku dekat Jerry. kemain caring bagai. hah!


''hah? Musalman Kambing. kau gila ke?!''- humangaih!. kemain lagi si Jerry ni terkejut bila aku sebut pasal Musalman Kambing tu. kenal ke si Jerry ni dengan Musalman Kambing?

''kau kenal ke dengan Musalman Kambing tu Jerry? gila? aku Momo dowh kawan kau bila masa nama aku gila! ahah!''-soal aku.


''Musalman Kambing tu rockers dowh! dia tu vokalis kumpulan Alam Rimba. kemain femes tu! weeewit!''-jawab Jerry. sambil menerangkan sapa tu Musalman Kambing. oh! kira retis la Musalman Kambing tu. ceh! tapi kenapa mamat tu telepon aku? haih.

''rockers? Alam Rimba? asal aku tak pernah tahu pun? kau biar betul jerry!''-dem! macam mana aku boleh tak tahu ni?. aneh banget! keh3~


''tu la kau. harap je rumah ada komputer sekali-sekala pergi la akses internet tu. itu pun aku nak ajar ke?macam beruk la kau ni!''-jawab Jerry. kemain nganjing aku. cilake! ahah!


''hehe. internet? apa tu?''- sumpah aku malu dengan Jerry. ahah! bab-bab camni memang aku jahil sikit. sikit? ok. aku tipu. aku jahil banyak. sedih. cam bebi lah! ahah! tersedak jugak cik Abi dekat rumah tu karang. keh3~


''kau ni. internet pun tak tahu. nah amek ni''-jawab Jerry sambil menghulurkan benda yang aku tak pernah tengok. jadi jakun kejap. camne aku jakun? camni ukkk ukk akkk akk akk.! tiut tanggat. hehe.

''apa ni?''-tanya aku. ringkas.

''ni la berukband. kau cucuk  je dekat komputer tu dapat la tengok internet. haih''-jawab Jerry.berukband?


''hoi! agak-agak lah der nak sebut-sebut nama spesis aku.''-dem! panas je aku. pantang aku bila ada yang mention nama spesis aku. agak-agak ah bai. hamboih kemain marah. ahah!


''dah nama dia macam tu. nak buat macam mana. haha. sedih.''-jawab. Jerry sambil gelak besar. dasar tenuk anti-klimaks!


''ceh.eh nanti-nantilah guna berukband tu. perut aku ni dah lapar ni. breakfast pun belum lagi. jom pegi dekat warung kak senah ayam tu. pekena kopi janda. baru la menggoda. hehe''- arah aku dekat Jerry. perut aku kosong bai.
                                                      * * * * * * * * * *

 Dengan tak mandinya, aku dengan Jeryy pun gerak ke warung kak Senah ayam tu. beruk macam aku ni tak payah mandi pun tak pa. sebab aku memang beruk. ahah. ada satu spesis makhluk ni lagi teruk. bangun pagi terus mengadap pesbuk. ahah! [bersambung]



Azmeer Ahmad Shahruddin