Followers

Saturday 23 July 2011

Once upon a time | makanan ringan

Assalamualaikum.


 Tengah aku ngadap laptop ni tiba-tiba adik aku hulur sebungkus Twisties perisa ayam. ahaha. bedal lah lagi mau tunggu ka?ceit.

 Sambil menyumbat Twisties ni dalam mulut *dah habis dah.keh3~ teringat pulak aku dekat zaman kanak-kanak. masa kecik-kecik dulu aku suka berak dalam seluar. ahahahaha. macam haram. dah-dah lain kali cerita pasal ni. *dem!

 Zaman kanak-kanak ni kalau tak kait dengan makanan ringan memang tak sah la kan? jangan cakap dekat aku yang korang makan ikut piramid makanan time kecik-kecik dulu. wa tiaw la sama lu nanti baru lu tau apa itu erti penyesalan.ahah!

 Dulu masa aku sekolah rendah duit poket aku singgit je.tak macam sekarang,kemain lagi belanja sekolah RM 5 sehari.untunglah kau jadi anak bongsu.heh!

Selalunya aku suka beli jajan lepas balik sekolah

                                                     * * * * * * * * * *.

1.Aiskrim POP
 Aiskrim ni memang lagend.orang makan guna mulut. tapi kalau nak makan aiskrim ni kena guna lutut dulu baru boleh masuk mulut.ahah! macam bebi!


 K-POP dapat nama dari aiskrim ni la.sebab tu dance diorang banyak pergerakkan guna lutut.hoh!

2.Aiskrim Malaysia.
 Dekat Nepal pun tak ada jual aiskrim ni. keh3~. sebab 100% buatan Malaysia. kalau nak makan aiskrim ni tak payah nak guna lutut sangat lah. gigit dekat puting plastik tu. puting? ahah! lepas tu pulas laju-laju sampai tercabut puting tu. cebisan plastik yang dah tercabut dekat dalam mulut tu dah boleh buang dah.*tapi aku suka hembus keluar.fuhhhhhhh! lebih kurang macam tu lah. silap hari bulan plastik yang kau gigit tu boleh terselit dekat celah gigi. macam haram. lepas tu dah boleh hisap aiskrim tadi. tapi kalau nak feel makan aiskrim ni. carik dinding lepas tu tumbuk guna tangan sampai aiskrim tadi hancur.ahhhh naice!


 Mungkin sebab aiskrim ni colourful kot ada merah. ada biru. ada kuning.sebab tu aiskrim ni di namakan aiskrim Malaysia. macam negara kita ni multiracial gitu ada Cina. ada India. ada Melayu. dan berbagai lagi. :)

3.Chewing Gum Red Indian.
 Ahah. chewing gum ni memang paling langsi lah. mana taknya sebab dalam chewing gum ni ada tatu. kertas tatu tu aku suka tempek dekat lengan guna air liur. macam bebi! ahah!. tapi kalau nampak dek puan emak atau encik abah. memang kena sound la aku lepas tu. hehe.


 Aku tak pasti la chewing ni ada lagi ke tak? sebab adik aku selalu beli Wrigley's chewing gum yang warna hijau tu. huhu

4.Keropok Super Ring
 Ni antara keropok feveret aku time kecik-kecik. sumpah sedap. ahah. tapi paling cilake bila makan keropok ni jari kau jadi merah. dem! lepas tu kesat dekat baju  ahhh naice!


 Baru aku tahu keropok ni  perisa cheese. patut la kemain sedap. hehe.

5.Keropok Bika.
 Ni pun antara keropok kesukaan aku. haha. keropok bika! tapi part yang aku tak suka bila makan keropok ni nanti dekat tangan mesti melekat serbuk-serbuk kecik macam garam tu. haih.




[bersambung]

aku nak berjogging ni.lain kali pulak aku sambung.ahah!

p/s: ahah.bukan main panjang lagi entri ni.ngaaaah~




Azmeer Ahmad Shahruddin